KOMÁRNO. Vo Všeobecnej nemocnici Komárno sa začalo s aktívnym prieskumom názorov pacientov. Od 15. marca môžu pacienti vyjadriť svoj názor na poskytnutú zdravotnú starostlivosť počas hospitalizácie alebo na ambulantnú starostlivosť formou detailných dotazníkov.
Vedenie nemocnice si sľubuje veľa
Proces prieskumu prebieha formou montáže označených schránok na viacerých oddeleniach určených na zber dotazníkov spokojnosti a distribúciou dotazníkov na oddelenia a ambulancie. Spomínané dotazníky dostanú pacienti pri prijatí na oddelenie, resp. pri ukončení vyšetrenia na vybraných ambulanciách.
„Do prieskumu spokojnosti sa zapojili všetky relevantné oddelenia a dve z najvyťaženejších ambulancií,“ informovala Marta Csergeová, tlačová hovorkyňa nemocnice. Vedenie nemocnice si od tohto prieskumu sľubuje detailnejší pohľad na názory, požiadavky a návrhy pacientov jednotlivých oddelení a ambulancií a možnosť aktívnej reakcie na tieto impulzy.
Systém zjednodušili
Pacienti mali aj doteraz možnosť vyjadriť svoje názory či už formou online dotazníka na webovej stránke nemocnice, alebo vhodením pripomienok do schránky umiestnenej pri vrátnici nemocnice.
„Radi by sme im tento proces zjednodušili. Práve preto sme pripravili detailne vypracované dotazníky, v ktorých môžu pacienti vyjadriť svoju spokojnosť či nespokojnosť s konkrétnym oddelením či ambulanciou, alebo sa podeliť o vlastné návrhy. Názory našich pacientov sú pre nás cenným zdrojom informácií a radi by sme systematickým vyhodnocovaním spomínaných dotazníkov prispeli k pozitívnym zmenám na jednotlivých pracoviskách nemocnice,“ uviedla hlavná iniciátorka projektu Zlatica Halmová, námestníčka pre zdravotnú starostlivosť.
Dotazníky vyhodnotia
Nemocnica bude proces dopytovania vyhodnocovať vo štvrťročných intervaloch a následne začne reagovať na najvýraznejšie podnety. Dotazníky sú zostavené tak, aby pokryli široké spektrum dôležitých otázok súvisiacich s hospitalizáciou či návštevou pacienta. Pacienti dostanú anonymný dotazník do vlastných rúk a po vyplnení ho osobne vložia do najbližšej označenej schránky.
Od tohto momentu sa bude vyhodnocovaním zaoberať už len určený pracovník vedenia, ktorý po vyhodnotení predostrie najpálčivejšie impulzy priamo vedeniu nemocnice a následne sa pristúpi k aktívnemu riešeniu podnetov. Prvé výsledky by teda pacienti mali pocítiť už v lete tohto roku.