Nápady, ako upraviť miesto na oddych, šport a stretávanie sa so známymi, môžu vo väčších mestách získať prostriedky na realizáciu z programu Pohoda za mestom. Úspešný projekt môže byť podporený sumou do šesťtisíc eur.
Rozdelia 30-tisíc eur
Tretí ročník programu vyhlásila Nadácia Ekopolis v spolupráci so spoločnosťou Heineken Slovensko, ktorá rozdelí na projekty celkom 30-tisíc eur.
Cieľom programu je podporiť úpravu rekreačných priestorov v zázemí miest, s počtom obyvateľov nad 25 000 a súčasne napomôcť oživeniu vzťahov a záujmov ľudí v ich okolí. Uzávierka prijímania žiadostí do 1. kola je 14. januára 2013.
„Zelené plochy v tesnej blízkosti miest majú čoraz väčší význam pre kvalitu života obyvateľov. Niekedy sú jedinou dostupnou možnosťou, ako byť v prírode a zmysluplne tráviť voľný čas v zdravšom prostredí. Nadácia Ekopolis preto podporuje aktívnych občanov aj samosprávy, ktoré chcú zlepšiť a zatraktívniť verejné priestory a do tohto procesu sú pripravené zapojiť aj širokú verejnosť,“ povedala Martina B. Paulíková, programová manažérka Nadácie Ekopolis.
Novinka - dve kolá
„Tretí ročník prináša aj menšiu novinku v podobe dvojkolového posudzovania projektov,“ vysvetľuje Martina B. Paulíková. „Pointou je odbremeniť žiadateľov od zbytočnej administratívy. Jednoduché žiadosti stačí vyplniť len elektronicky. Z predbežných žiadostí vyberie poradný výbor 10 – 12 finalistov, ktorí budú vyzvaní na dopracovanie svojich projektov.“
Každý podporený projekt navyše získa od Nadácie Ekopolis vzdelávanie a potrebné konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru, v hodnote 450 eur.
Chcú podporiť rekreačné priestory v meste
„Sme veľmi radi, že už po tretíkrát umožníme záujemcom vytvoriť si podľa svojich predstáv a vlastnými silami pohodové a príjemné miesta, kde budú môcť tráviť svoj voľný čas hodnotnejšie a najmä v prírodnom prostredí. Prostredníctvom programu Pohoda za mestom chceme aj tentoraz ponúknuť obyvateľom väčších miest príležitosť na skvalitnenie mestského prostredia, či už výsadbou zelene alebo budovaním verejných prírodných plôch, kde sa môžu stretávať so svojimi priateľmi či s rodinou, “ hovorí Jana Hypšová, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.
Autor: TS