NOVÉ ZÁMKY. Deviatačka Ema Mrkvicová, ôsmak Aurel Fenyvesi, bývalý žiak školy Juraj Garaj pod vedením učiteľky Ľudmily Prednej súperili s ďalšími jedenástimi družstvami v štyroch disciplínach. Každú hodnotili maximálne päťdesiatimi bodmi.
Najprv pantomíma a vzdelávací projekt
Zámerom súťaže je hlavne pritiahnuť žiakov k robotike a programovaniu. Dôležitá však bola aj tímová spolupráca. V tejto úlohe museli predvádzať pantomímu, ktorej obsah museli spolužiaci uhádnuť,
V rámci výskumného projektu vzdelávania bez hraníc žiaci z Nábrežnej predstavili program Speaking. Jazykový portál na spôsob Skype má za cieľ hľadať spolužiakov, s ktorými sa prostredníctvom rozhovoru chcete učiť cudzí jazyk.
„Ide nám o to, aby sa žiaci učili nielen gramatiku a slovíčka, ale aby v cudzom jazyku komunikovali. Náš projekt má pracovnú verziu aj zapožičaný server, ale zatiaľ hľadáme prostriedky na technika, ktorý by projekt reálne uviedol do prevádzky,“ hovorí vedúca krúžku Programmers Ľudmila Predná.
Tím z Nábrežnej: Zľava Aurel Fenyvesi, Juraj Garaj a Ema Mrkvicová. FOTO: ZŠ
Veľká improvizácia
Tím z Nábrežnej porotcov zaujal aj pesničkou s videom, ktorým projekt Speaking na súťaži prezentovali.
„Tesne pred súťažou nám vypadla jedna súťažiaca. Všetky tímové úlohy sme teda museli prerábať. Zostávajúcich členov tímu sme museli vziať priamo z lyžiarskeho výcviku, kde sme ešte na poslednú chvíľu trénovali,“ pokračuje Ľ. Predná.
Robot Game
Najťažšou úlohou bola Robot Game – zostavenie a programovanie robota, ktorý má na hracom poli splniť niekoľko úloh. Príprava trvala pol roka, ale priamo na súťaži začal robot „štrajkovať“. Technický líder tímu Juraj Garaj (ako bývalý žiak Nábrežnej sa ešte tento rok mohol súťaže zúčastniť) nakoniec celý program rozdelil na niekoľko čiastkových úloh, ktoré robot zvládol.
Žiakov z Nábrežnej čaká 7. februára medzinárodné semifinálové kolo v Debrecíne. Všetky úlohy si tentoraz musia naštudovať v anglickom jazyku.
Robota čaká ďalšie kolo súťaže. Foto: (MA) ⋌