NOVÉ ZÁMKY. Parkovacích miest v Nových Zámkoch nie je nikdy dosť a súhlasia s tým mnohí vodiči. Poslanci mali možnosť vybrať si z troch variant, ako bude nové parkovisko na sídlisku Juh vyzerať.
Novozámockí poslanci koncom roka rokovali o návrhu riešenia statickej dopravy na sídlisku Juh, medzi ulicami T. Vansovej a Jazdecká. Mestské zastupiteľstvo už v septembri 2015 v súvislosti s vystúpením riaditeľky Základnej školy na Hradnej ulici ohľadom prebytočné majetku pozemku v správe majetku školy, prijalo uznesenie, ktorým schvaľuje zámer vybudovať parkovaciu plochu na pozemkoch pod správou Základnej školy Hradná s tým, že žiada Mestský úrad Nové Zámky o prípravu materiálu potrebného k riešeniu danej problematiky.
Na základe uvedeného bol vypracovaný námet na riešenie problematiky v troch variantách, pričom tieto varianty vychádzajú z predpokladu vyžitia prebytočného pozemku Základnej školy Hradná ako aj nevyužitej plochy bývalej Elektrotechnickej školy.
Najviac miest verzus ekonomicky najvýhodnejší variant
Predkladaný materiál bol prerokovaný v komisii Územného plánu, investičnej výstavby a životného prostredia pri MsZ v Nových Zámkoch, dňa 25. 11. 2015. Pre ďalšie riešenie problematiky odporúča variantu č. 3, ktorá ponúka najväčší počet odstavných státí a teda najefektívnejšie zhodnotenie disponibilných plôch.
Vzhľadom na zámer využitia časti súčasného areálu ZŠ Hradná súčasne upozorňuje na nutnosť zachovania dostatočných voľných rozptylových plôch školy, v zmysle príslušných predpisov. Poslancom sa však z ekonomického hľadiska javila ako najvhodnejší variant 1.
Ako vysvetlil Jaromír Valent, ide čisto o návrh, ktorý by určil, ktorým smerom sa treba uberať, ktorý variant je najvhodnejší. Ako vysvetlil Peter Velecký vedúci odboru finančného, najlepší variant z hľadiska územného je variant 3.
„Z hľadiska ekonomického je podľa môjho názoru najlepší variant 1. To znamená, že kedy sme spravili projekty, vypísali by sme verejnú obchodnú súťaž na výstavbu týchto radových garáží podľa variantu 1, kde pod garážami by sa predávali pozemky. Každý uchádzač by mal zaplatiť 80 alebo 90% ceny stavby, kde by sme spravili zmluvu o budúcej kúpnej zmluve.
To znamená, že z ich financií, by sme vedeli postaviť tieto garáže, z predaja pozemkov pod garážami by sme vedeli vybudovať odstavné plochy a zároveň by sme mali benefit v tom, že od budúceho roka by tieto garáže prinášali daň z nehnuteľností,“ vysvetlil Velecký.
V tejto súvislosti teda poslanec Gabriel Katona predložil návrh, aby mesto vypracovalo finančnú kalkuláciu nákladnosti výstavby tohto projektu a následne, aby sa na ďalšom zastupiteľstve rozhodlo o najvýhodnejšej variante pre mesto.
Mestské zastupiteľstvo zobralo na vedomie predložené tri alternatívy a uložilo mestskému úradu vypracovať finančnú analýzu na realizáciu zámeru 1. Návrh schválilo svojimi hlasmi 18 poslancov, 1 sa zdržal, 3 nehlasovali, čím bol návrh schválený.
Aké sú možnosti
Variant 1
Všetky tri varianty sú kombináciou parkovísk a radových garáží s rôznou mierou efektivity využitia plôch. Variant 1 predpokladá výstavbu 30 parkovacích miest a 51 radových garáží. Celkový počet novovzniknutých odstavných státí, by tak bol 81.
Variant 2
Varianty 2 a 3 využívajú terénne rozdiely a čiastočné umiestnenie parkovacích státí nad garážami. Návrh varianty 2 predpokladá 52 parkovacích miest na teréne, 28 radových garáží a 38 parkovacích státí na streche radových garáží. Vzniklo by tak 118 nových miest na parkovanie.
Variant 3
Návrh predpokladá výstavbu 52 + 15 parkovacích miest na teréne, 28 radových garáží (boxov) a 38 parkovacích státí čiastočne na streche radových garáží a čiastočne na teréne. Celkový počet novo vzniknutých odstavných státí by ta činil 124 miest.
Autor: BV